PlayersHandBook
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

PlayersHandBook

Dit forum is voor elke D&D liefhebber. maak er gebruik van en geniet ervan.
 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Be prepared for Calvarum!!

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Du_Duvel
Lv 05
Du_Duvel


Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 28-04-11
Leeftijd : 33

Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Be prepared for Calvarum!!   Be prepared for Calvarum!! Emptyvr apr 29, 2011 1:46 am

Okee zoals de titel al luid Be prepared for Calvarum!!

Voor de mensen die het nog niet weten ik studeer grafisch en wil waarschijnlijk hierna de game-design in. Ik speel ook D&D, duh anders zit ik hier niet.
Maar ik wil/ben een setting aan het creëren en de plane heet Calvarum. Hij zal drie continenten krijgen; Lihvri, Terra Impera en Thar-Laqine.

Boven Terra Impera vliegt er ook een earthnod van ong. 25-30 Km. doorsnede. Deze wordt bewoond door de Gith, dus de Githyanki en Githzerai zijn weer
een volk zoals vroeger toen ze onder control waren van Mindflayers. Je speelt ze nog wel apart, rulewise, maar ze leven als een op de Mevraki (de earthnod).

Dan is er nog een kleine plane qua oppervlakte 2x zo groot als Mevraki. Dit is eigendom van Goblins en Orcs. Deze leven hier samen met aan de leiding
de Goblins. Deze plane heet Gmarsh.

Dat was het tot nu toe. Ik laat het weten als ik een update heb. Vanaf nu zal ik waarschijnlijk alleen maar updates van de landkaarten van deze continenten.
Waarom... nou mocht ik info erop zetten die uiteindelijk alleen maar voor DM's zijn is het een spoiler en de kaart mag DM als speler zien.

Als het uiteindelijk helemaal rond is (kan heel lang duren) dan ga ik het ook grafisch vormgeven tot een "Dungeons and Dragons" Setting boek. 1 voor de DM's
natuurlijk en een voor de spelers. Ik ben ook aan het kijken om er misschien een eigen Monster Manual erbij te voegen.

Tot zo ver hoe het er nu voor staat en tot de volgende update...
Terug naar boven Ga naar beneden
HeiligeBertus
Lv 04
HeiligeBertus


Aantal berichten : 37
Registratiedatum : 28-04-11
Leeftijd : 31
Woonplaats : Vegheeeelll

Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Be prepared for Calvarum!!   Be prepared for Calvarum!! Emptyvr apr 29, 2011 9:21 am

Klinkt echt wel tof man.
Alleen, nja ik vind het zelf moeilijk om te begrijpen hoe Orcs geleid worden door Goblins mja dat komt wss ook een beetje door Warhammer,
aangezien het daar nogal andersom is. Ook daar zijn de Goblins over het algemeen slimmer, maar Orcs zijn iig wel slim genoeg om in te zien dat ze
makkelijk de Goblins aankunnen en de Goblins daar hebben geen zelfmoordwensen (Behalve de Goblin Doom Divers, *wink, wink* voor de Warhammer spelers) dus...
Maar klinkt zekers tof.

Heilige Bertus is impressed.
Terug naar boven Ga naar beneden
Du_Duvel
Lv 05
Du_Duvel


Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 28-04-11
Leeftijd : 33

Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Be prepared for Calvarum!!   Be prepared for Calvarum!! Emptyzo mei 01, 2011 8:44 pm

All will be recvealed haha. Nja het is zo dat is sommige rassen ff uit context wil halen.
Het is gewoon tof om een nieuwe wereld te creëren die ook net ff wat anders is.

Het lijkt me namelijk ook sterk dat stel: er is leven op een andere planeet hier ver vandaan
en er leven daar ook mensen. Dan zou ik het raar vinden als die PRECIES het zelfde
leven, ook een hiërarchie hebben, regels en wetten, even ver qua technologie zijn en
allemaal van dat soort dingen. Sommige rassen blijven natuurlijk wel het zelfde omdat
die gewoon te awesome zijn haha.

Maar ik ga ook proberen om er veel twists, plotten, samenzweringen, geheime alliantie's,
complotten, dubbel"spionnen" en dat soort dingen te verwezelijken. Eigenlijk zoals Eberron
met de sabotage enz. Dus misschien dat de Orcs wel een eigen regime hebben maar net
doen alsof tegenover de Goblins. Maja zover ben ik nog niet met schrijven haha. Dus dit
staat niet vast maar is wel een leuk idee om over te schrijven. (bedankt Bert)

dusja... that's it.
Terug naar boven Ga naar beneden
Du_Duvel
Lv 05
Du_Duvel


Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 28-04-11
Leeftijd : 33

Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Calvarum UPDATE 0001 - Shorebound   Be prepared for Calvarum!! Emptyma mei 02, 2011 2:17 am

Okee hier is Updat 0001 van Calvarum genaamd Shorebound.

Hier vertel ik iets over een eiland dat bij het continent Livhri hoort. Dit merkwaardige eiland heet Shorebound en je zal zo lezen waarom.
Veel lees plezier!!

Shorebound:
Shorebound is een gevangenis-eiland. Het is een oppervlakte van ong. (90x178=16020=) 25.782km². Het is ook gemengd voor man en vrouw.
Als je er als gevangene op komt krijg je eerst om beide benen een aparte soort shackles om die met het sterkste metaal gemaakt worden en enhanced zijn met in de Shackles kristallen. Deze kristallen kunnen niet verder van Shorebound dan 1mile anders exploderen ze. Deze explosie is zo krachtig dat het niet te overleven is. Deze kristal word Shorebound genoemd. Het eiland is vernoemd naar deze kristal. Vandaar dat het eiland ook Shorebound genoemd is omdat niemand van het eiland af kan want… nou ja… BAM!! Dus was dit het perfect eiland om Gevangene te huizen.

De enigste ingang is The First Gate. Deze wordt ook wel een The Last Gate genoemd omdat er nog nooit iemand is uit ontsnapt, dat zegt men tenminste. The First Gate is een magisch verstevigde poort met daar omheen een gigantische citadel. De gehele stad is vernoemd naar de poort waar de gevangenen doorheen moeten.
Shorebound telt in totaal maar vijf volwaardige “steden/dorpen”. De eerste is natuurlijk de gigantische stad The First Gate. Dan heb je twee andere, dat zijn dockingstations op een earthnod. Dockingstations 1 & 2. Deze dockingstations hebben een grote flightpad voor airships en airballoons.

Dan zijn er nog twee andere dockingstations die wat aparter zijn. Dockingstation 3 & 4. Die staan gewoon vast op land, op Shorebound. Dit zijn vrij grote, verstevigde steden die gebouwd zijn bovenop een gigantische dam. Deze dam kan open en dicht en is daardoor heel gevaarlijk voor de gevangenen. De muren van Shorebound staan half op land soms door de zee heen maar als je gaat kijken hoe hoog het water aan de kant van de zee ligt zie je dat het ongeveer 2km. hoger ligt dan binnen de muren van Shorebound. Het land binnen de muren van Shorebound liggen dus 1,25miles (2km) onder zeespiegel. Dit is het laatste defensief- mechanisme mocht er een grote rel komen of zo iets dergelijks. Dan gaan de twee dam dockingstations open en na ong. 1 uur gaat deze weer dicht. Dan staat heel Shorebound ong. 656ft. (200m.) hoog blank.

Verder is het hele eiland eigenlijk voor de gevangen wat ze daar doen boeit niet zolang ze er maar op blijven. Dus naarmate hebben die ook kleine dorpen gebouwd om zo te kunnen overleven. Veel dorpen houden een ras aan. Er zijn weinig dorpen die meerdere rassen toelaten. Er is daardoor ook een groot rassisme probleem op Shorebound en moet je goed opletten. Er zijn ook zeker wat "oorlogen" tussen rassen om plaats maar ook kleine dingen zoals jullie dorp verpest mijn uitzicht. Door deze "problemen" kun je als gevangen kiezen waar je ongeveer terecht wil komen in Shorebound. Dan wordt je er heen gevlogen met airship of airballoon naar een van de 4 dockingstations en wordt je daar vrij gelaten.

Verders zijn er nog vele geheimen op Shorebound en nog veel meer hah maar dat wordt dan net iets te veel info voor spelers. Dat wordt DM-info. Hier zie je trouwens ook een plaatje van alles "dorpen" en de Dockingstations op Shorebound.

Be prepared for Calvarum!! Schermafbeelding2011050.th



Have fun!
Terug naar boven Ga naar beneden
Du_Duvel
Lv 05
Du_Duvel


Aantal berichten : 61
Registratiedatum : 28-04-11
Leeftijd : 33

Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Calvarum UPDATE 0002 - Shorebound   Be prepared for Calvarum!! Emptyma mei 09, 2011 11:22 pm

YEAH HIER IS DAN UPDATE 2 van Calvarum. We blijven ook nog steeds op Shorebound, het gevangeniseiland.

Om het maar even in het kort te vertellen:
cheers !!!SHOREBOUND IS ALMOST FINISHED!!! cheers


Nou het zit zo de kaart/map van Shorebound is helemaal klaar. Map... eigenlijk zijn het 2 mappen een voor de Player's
en natuurlijk ook nog een voor de DM. Hier staan iets andere en meer "dingen" op. tongue

Poehh... wel moeilijk om niks te verklappen. Ik denk dat ik dit eiland een eigen boekje ga geven. Dus een soort Setting/Player's Guide aangezien ik al volop aan het typen ben geweest over hoe alles werkt op Shorebound en nog niet op de helft ben (heb er al 4 A4-tjes op zitten).

Als ik alle info verzonnen en bij elkaar getypt heb ga ik het samen voegen wat voor de Player's van belang is en wat voor de DM van belang is. Natuurlijk ga ik er ook een mooi boekje van maken (digitaal) en als het niet te veel geld gaat kosten dan ga ik kijken of ik net als mijn stageverslag er ook echte hardcover boeken van kan laten maken.

Hier is alvast de map het is misschien nog niet heel duidelijk maar op de map die ik gemaakt heb voor de DM wel tongue maja die ga ik er niet/nog niet op gooien haha dat wordt bekent als iemand hem wil Testplayen.

Grtz,
Adam

De map:
Be prepared for Calvarum!! Smapshorebound.th

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Be prepared for Calvarum!! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Be prepared for Calvarum!!   Be prepared for Calvarum!! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Be prepared for Calvarum!!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Overview Calvarum - Lihvri

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
PlayersHandBook :: Campaigns :: Eigen Campaign Settings-
Ga naar: